pátek 18. července 2008

Času Dost

Někdy včera jsem viděl v televizi, že České dráhy dostaly pokuty 250 milionů Kč za monopolní praktiky. V televizi taky kecal jakýsi jejich mluvčí a krásně mě svým proslovem pobavil. Řekl něco ve smysl, že tato pokuta se na ceně jízdenek samozřejmě neprojeví, protože soud vyšší instance uzná tuhle pokutu za neplatnou. Přeloženo z řeči mediální do řeči obecné – až tu pokutu dostanou, tak nám to jízdné stejně zdraží a ještě se vymluví na nespravedlivé soudnictví. A když jim to nepřiklepnou, tak se stejně vymluví na něco jiného.

Zním zaujatě? Ale ne…já bych naopak chtěl našim úžasným ČD poděkovat. Na začátku prázdnin jsem potřeboval nutně stihnout poslední zkoušku, připravil jsem se, našel si vlak a vyrazil na nádraží. Už když jsem se blížil k nádražní pokladně, bylo mi něco divné. Okolo přešlapovala spousta nespokojených lidí a nástupiště bylo prázdné. Příčinu toho všeho jsem zjistil záhy – na dveřích čekárny bylo na kousku nějakého papíru tlustým červeným fixem napsáno, že polovina vlaků jedoucích do Brna nebude v období prázdnin v provozu. Takže jsem musel jet až vlakem dalším, na zkoušku přišel pozdě, ztratil víc jak polovinu času a nakonec ze zkoušky samozřejmě i vyletěl. Takže díky ČD, že šetříte na správném místě a takové důležité informace poskytujete skrze to úžasně moderní médium tlustého červeného fixu. Kdyby ten fix byl slabý, tak bych možná byl naštvaný, ale takhle jsem úplně v sedmém nebi.

V souvislosti s touhle úvahou jsem vzpomínal, zda existuje nějaký vtipný film z prostředí ČD. Automaticky mi naskočily Ostře sledované vlaky, ale to je přeci jen z velké části depresivní film (na druhou stranu je tam slavná scéna, o které se učí na každé střední škole – přednosta stanice razítkuje obnažený zadek drážní úřednice, což má být symbol zesměšňování nefunkční byrokracie – scéna je to vtipná i dnes a myšlenka ponížení byrokracie se hodí víc, než kdykoliv jindy). Jiný film mne dlouho nemohl napadnout, ale nakonec mi aspoň naskočila jedna geniální scéna:

Scéna: Jídelní vagón jedoucího rychlíku Pendolíno.

Dialog:

[VESPER]: (sarkasticky)Budu raději sledovat své peníze, než Váš perfektně vypracovaný zadek.

[BOND, JAMES BOND]: (upíjí víno, ležérně) Takže jste si všimla.


Film snad pozná každý – kéž by každé setkaní s ČD bylo tak sexy.

PS: Když jsou v letadlech letušky, co je ve vlaku? Vlakušky?

Žádné komentáře: