středa 22. října 2008

Play it, Baby

Můj oblíbenec Norman Cook se činí a vedle přípravy a performance své tradiční Big Beach Boutique párty stačil vyprodukovat druhý singl v projektu "The BPA". Song má název "Seattle" a slyšet ho můžeme rovnou tady:



Nutno říct, že mezi prvním singlem "Toe Jam" a druhým "Seattle" Norman nezahálel a vytvořil asi 5 dalších songů, které se dávali na miniCD ke vstupence na zmiňovanou párty (a já ty songy mám doma, neptejte se jak :-)).

Song "Seattle" mě taky přivedl k úvaze o vztahu tvorby Normana Cooka aka Fatboy Slima a amerického tvůrce Mobyho. Když si song poslechnete pozorně, nejenže celkově zní jako pomalé Mobyho balady z alba "Play nebo "18", ale v refrénu je jasně slyšet mužský hlas v pozadí, který je od Mobyho vokálu k nerozeznání. Pro srovnání:



Což mne pobavilo, protože kdysi dávno v roce 1998/1999 kritici srovnávali Fatboy Slima a Mobyho a dávali je na stejnou úroveň a někteří dokonce tvrdili, že jsou to otcové nového žánru taneční hudby. Což samozřejmě byla pitomost. Stačí si poslechnout Fatboyovo album "You´ve Come a Long Way Baby" z roku 98 a Mobyho "Play" z roku 99. Ano, oba používají vokálové smyčky invenčním způsobem, ale smyčka je základem celé taneční hudby (potažmo základní charakteristikou nových médií jako celku) a to je tak jediné, co ty dva spojuje. Celkové vyznění jejich tvorby je odlišné. Tedy až doteď, takže kritici si konečně můžou oddechnout a poplácat se po ramenech. Ale - Fatboy tvoří pod jiným alias, aby mohl experimentovat v jiném žánru...jeho big beats a Mobyho elektronica tedy svým způsobem jsou stále naprosto odlišné a poplácat se můžu já.



Má tento článek nějakou hlubší pointu? Nemá :-) Poslechněte, pobavte se, okomentujte a pak běžte do lesa na hříbky, prý rostou. Jen tak závěrem - vokalistka v "Seattle" má umělecké jméno "Emmy the Great" a je prý členkou londýnské anti-folkové scény...co to sakra znamená?

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

Jenom k tomu..."běžte do lesa na hříbky" :-) Nedávno mě rodiče poučili, že věta "tos ty byl ještě na houbách" myšlená "nebyl jsi na světě" vznikla poměrně logickým způsobem. Za časů nedávných se pubertální mládež ještě styděla za svoje poklesky. Když si chtěli se svým protějškem užít museli na to jít od lesa...resp. do lesa. Doma řekli, že jdou na houby a v lese se pak oddávali věcem, při kterých jejich rodičům vstávaly vlasy na hlavě ;-)) Náš blog je ale postdekadentní a je na něm povoleno vše, tudíž Lipčo skryté nabádání k sexu v přírodě berte jako vážnou výzvu a se své zážitky radostně reflektujte na našem webu :-)

Anonymní řekl(a)...

Jen jsem chtěla říct, že já na hříbky ještě dlouho nepůjdu. Takže pokud máte aspoň chvilinku volného času, tak byste neměli zahálet :)
zuza