čtvrtek 15. ledna 2009

Dárek s podtextem

Ahoj všichni :-) Už jsem měl rozepsaný článek o serveru libimseti.cz a těšil se, jak se zase vrátím mezi právoplatné autory postdekadentního blogu, ale co čert nechtěl - článek zůstal ve fázi konceptu a svým tématem teď už není aktuální.

Ani dnes se nebudu rozepisovat a řešit ontologické otázky. Prostě se s váma chci podělit o něco, co mě pobavilo asi před třemi minutami (poznamenávám, že uprostřed několikahodinového učení..to člověka pobaví ledacos).

Ke svým nedávným kulatinám (které provázela deprese z toho, že už nezapadám do kolonky TEENager) jsem dostal od Eviččiných rodičů takovej obří balík, plnej sladkostí a jídel, který mám rád. Mezi nima byl i jahodový džus, který jsem před třemi minutami dopil. Začnu mačkat krabici...a co nespatřím.Vidíte taky ten nápis "NO PRESERVATIVES" přímo uprostřed krabice???
Jedna ze zkoušek, které už mám za sebou byla z 90% o reklamních sděleních. Například o tom, že jdete obchodem a míjíte nápisy a barvy, kterým nevěnujete pozornost. Když ale takto projdete obchoďák a na konci dorazíte k určitému výrobku, který jste nikdy předtím neviděli, připadne vám povědomý a prostě ho chcete vyzkoušet. Jedná se zkrátka o podprahovou reklamu. V předmětu, ze kterého zkouška byla jsme různé reklamy analyzovali a tak můžeme analyzovat i obal této krabice na džus.

Firma, která džusy vyrábí má očividně smlouvu s některým z výrobců prezervativů, který nevyrábí "ty jahodové". Tato firma umístila na krabice podprahovou reklamu. NO PRESERVATIVES můžeme číst jako "nepoužívejte prezervativy" a obrovský nápis nad tím "strawberry" nám do podvědomí přidá "ty jahodové". Vše je ještě dokonale zdůrazněno grafikou a samozřejmě nápisem "hello" na vrcholu krabice. Celé sdělení tedy vyznívá "Haló! Vzbuďte se! Přece nebudete používat jahodový kondomy?!?!" No není reklama geniální?

Abych ze sebe nedělal paranoidního idiota, tak hned dodávám, že celý předchozí odstavec nemyslím vážně a spíš si dělám srandu z toho, že nic se nemá přehánět. Důvod proč je tam kýžený nápis a proč jsem tento džus dostal od rodičů své přítelkyně je vám všem pochopitelně jasný od začátku; je to vzkaz od nich: No preservatives - chceme nové vnouče!

2 komentáře:

Unknown řekl(a)...

A ještě jedna věc stojí za zamyšlení...co mezi těma jahodama na krabici dělá doprdele třešeň? :-D

Anonymní řekl(a)...

Ta třešeň je jasnej vudce a ovládá ty ostatní, takze pokud ches bejt taky tak dobraj, tak si kup visnovej dzus a nebo visnovy prezervativy (ty jsem vlastne jeste nikdy nevidela).
Jen doufám, že vsichni, co to cetli, vi , co znamena ten napis. Byla by fakt sranda, kdabys sel obchodem a najednou bys za zadama slysel neco jako ...hej cetl, jsem na internetu, ze na jednom dzusu pisou, ze nams pouzivat jahodovy kondomy ..:)
zuza